Filteri

Besplatna dostava za sve narudžbe iznad 300 kuna

Košarica (0)

Zdrava i fit u trudnoći

06.07.2016

Trudnoća je jedno od najsretnijih razdoblja u životu žene, ali i period kada je potreban oprez buduće majke kako bi rodila zdravo dijete.

Zdravlje buduće majke i bebe potpomaže povećana briga o prehrani i kretanju i veći unos specifičnih mikronutrijenata.

Trudnoća je jedno od najsretnijih razdoblja u životu žene, ali i period kada je potreban oprez buduće majke kako bi rodila zdravo dijete. U trudnoći se događaju brojne fiziološke promjene, a potreba za energijom i hranjivim tvarima je povećana.

Prehrana u trudnoći

Načelo pravilne prehrane odnosi se na unos nužno potrebnih hranjivih tvari: ugljikohidrata, masti i bjelančevina u pravilnim omjerima, vitamina i mineralnih tvari i na dovoljan unos vode. Prehrana trudnica trebala bi sadržavati kvalitetne namirnice s puno vitamina i minerala kao što su voće i povrće, mahunarke, mlijeko i mliječni proizvodi, integralne žitarice, riba, teletina i piletina, raspoređeni u tri glavna i dva međuobroka. Potrebno je izbjegavati rafinirane slatke proizvode, gazirane napitke, grickalice i kontrolirati unos soli, dok su pušenje i alkohol zabranjeni. Posebno je važan unos tekućine i to vode, čajeva i prirodnih sokova, a konzumaciju kave treba ograničiti.

Problemi s probavom

Jedan od najčešćih probavnih problema koje trudnice osjete je zatvor do kojeg u prvom tromjesečju dolazi zbog utjecaja hormona trudnoće koji usporavaju kretanje hrane u probavnom traktu, dok u kasnijoj trudnoći pritisak povećane maternice na debelo crijevo dodatno otežava prolaz stolice. Zatvor se može spriječiti i ublažiti hranom koja je bogata prehrambenim vlaknima pa je potrebno jesti više svježeg voća (šljive, smokve, kivi, marelice), cjelovite žitarice, mahunarke i uz to povećati unos tekućine, naročito vode.

Kretanje u trudnoći

Tjelesna aktivnost mora biti prisutna i za vrijeme trudnoće, osim ako iz nekog medicinskog razloga nije dopuštena. Trudnoća nije razlog za mirovanje i zdrava se trudnica mora uobičajeno kretati. Preporučuju se šetnje, plivanje, vježbe za trudnice, yoga. Kretanje je važno za cijeli fizički sustav tijela, pogotovo za cirkulaciju, a ublažava i zatvor.

Dodaci prehrani

Tijekom trudnoće povećavaju se potrebe za većinom mikronutrijenata (vitamina i minerala), posebno folnom kiselinom, vitaminima B12 i D, kalcijem, željezom, cinkom, magnezijem i omega-3 masnim kiselinama. Multivitaminski pripavci tijekom trudnoće mogu utjecati na prevenciju mnogih bolesti kod djece. Folna kiselina sprečava oštećenje neuralne cijevi kod novorođenčadi, smanjuje rizik od urođenih srčanih mana, rascjepa usne, anomalija mokraćnog sustava. Omega-3 masne kiseline poboljšavaju vidne i mentalne funkcije djeteta, a smanjuju rizik od prijevremenog poroda i postporođajne depresije majke.

Svim trudnicama želimo da im drugo stanje stvarno bude i blaženo.

Preporuka za trudnice i dojilje:

Newsletter
Prijavi se na newsletter i prvi saznaj koje te pogodnosti očekuju u Pablo ljekarnama i webshopu.