Aktualno

Aktualnosti i novosti iz svijeta zdravlja i vitalnosti

Kako u malo kalorija dobiti puno zdravlja?

Cijelu zimu pazili smo što jedemo i bavili se sportom pa je zadnje što nam pada na pamet udebljati se uoči godišnjeg odmora.

Ljeti svi želimo biti u svojem najboljem, vitkijem izdanju. No, ne morate ići na stravične dijete prije odlaska na ljetovanje ili se izgladnjivati da biste smršavjeli. Ključ je u unošenju manje kalorija od onoga koliko nam treba, kao i biranju namirnica i jela koji će naša čula razveseliti, a tijelo nahraniti i osvježiti za ljetnih žega.

Sezonsko voće i povrće protiv viška kilograma

Najbolji način za trenutačno rezanje kalorija je apsolutno prepuštanje ljetnom povrću i voću. Osim što je niskokalorično, domaće uzgojeno znači bogatstvo okusa, vitamina, minerala, antioksidansa i probavnih vlakana. Ljeto znači bogatstvo na obližnjoj tržnici ili u vrtu, kao i bogatstvo u ustima. Šumsko voće, dinje, lubenice, zeleno povrće, tikvice, rajčice, krastavci, mahune, breskve, nektarine, patlidžani i drugo voće i povrće, osim što je ukusno, onako šareno i oku je ugodno. Čak se ne morate ni zamarati porcioniranjem, dokle god namirnice jedete svježe i bez dodanog šećera ili masnoća. Mnogo je teže udebljati se od povrća i voća.

Lubenica spašava

Lubenica je među najomiljenijim ljetnim voćem, a više od pola njezina sastava je voda, što je divan i sladak način za unos dovoljno tekućine tijekom ljeta. Uz to, prepuna je vitamina i vlakana, a čak i njezine koštice mogu se jesti, sasušene i samljevene kao dio doručka ili smoothieja.

Šarenilo s roštilja

Roštilj je sve u ovo doba godine, a grillano povrće ne samo da je ukusan, nego i zdrav i šaren dodatak svakom obroku s užarenog ugljena. Luk, paprike, tikvice, patlidžani, mrkve, šparoge… narežite na tanje i ravnomjerne komade te nakon roštiljanja začinite maslinovim uljem, češnjakom, peršinom te s malo feta sira i ubacite na zagrijane tortilje, zamotajte i u slast! Samo izbjegavajte i izrežite sve što je izgorjelo i poprimilo crnu boju, bilo to povrće, voće ili meso.

Voćni desert

Slično možete napraviti i s voćem. Narežite ananas, breskve, nektarine i dinju na veće komade, bacite na vrući roštilj i prepecite sa svake strane da se zarumeni i dobije laganu koricu. Uklonite s vatre i pomiješajte s preljevom od meda, limuna i mrvicom vanilije, promiješajte i sočan i zdrav desert je gotov. Ne pali li vam se roštilj, napravite voćnu salatu s istim preljevom, izbjegavajući šećer – med je zdravija alternativa, ali ni s njim nemojte pretjerivati.

Kvinoja, amarant ili bulgur

Integralne žitarice poput cjelovite riže ili bulgura te sjeme kao što su kvinoja ili amarant čine osnovu hladnih slanih salata ili rižota, a u njih također možete ubaciti preprženo ili povrće s roštilja, kao i meso koje ste prepečeno narezali ili natrgali na manje komade.

Voda s okusom iz kućne radinosti

Izbjegavajte sve tvorničke napitke krcate šećerom i napravite svoje. U veliki vrč s mnogo hladne vode ubacite komadiće voća po želji, koji list mente, dobro promiješajte i ostavite nekoliko sati da voda upije okus.