Početna Pablog Aromaterapija Post COVID Olfaktorni trening za povratak osjeta mirisa

Aromaterapija

Post COVID Olfaktorni trening za povratak osjeta mirisa

Borite se s potpunim ili djelomičnim gubitkom osjeta mirisa nakon COVID infekcije? Isprobajte tehniku olfaktornog treninga s eteričnim uljima.

Svi članci
Datum objave: 01.02.2022.

Što je olfaktorni trening?

Ako se i vama kao posljedica COVID infekcije dogodio potpuni ili djelomični gubitak osjeta mirisa, savjetujemo vas o primjeni i provedbi olfaktornog treninga kod kuće, upotrebom kvalitetnih i pomno odabranih eteričnih ulja koje možete naći u ljekarni, no uz posebnu metodu i tehniku treninga osjeta mirisa. Važno je razumjeti da se ovdje ne radi o problemu prisutnom na samoj nosnoj sluznici, već u gubitku memorije mirisa koje više ne osjećamo.

Prije provođenja olfaktornog treninga, preporučujemo da procijenite svoje stanje okusa i mirisa i razmislite: Osjetim li razliku između soli i šećera?, te Osjetim li okus i miris octa? Ako su odgovori negativni, trebalo bi pristupiti olfaktornom treningu koji uključuje udisanje ulja i prisjećanje njihovog mirisa u prethodnim životnim iskustvima. Ako vam je okus hrane drugačiji nego što bi trebao biti, a mirisi koji su drugima ugodni, vama su neugodni ili pak ako ponekad osjetite mirise koji drugi ne osjete, također je moguće da će primjena olfaktornog treninga pomoći da se osjet mirisa ponovno pravilno uspostavi. Isto vrijedi i za situacije ako možete osjetiti neke nejasne mirise, ali ih ne možete svrstati gdje pripadaju.

Što je važno zabilježiti kod provedbe olfaktornog treninga?

Kada udišete i pokušavate procijeniti miris neke hrane, parfema, eteričnog ulja ili sredstva za njegu i higijenu, valja numerički označiti stanje koje najbolje opisuje vašu situaciju

  1. Uopće ne osjećam nikakav miris.
  2. Osjećam neki jako slabi miris
  3. Osjetim miris, ali ne mogu prepoznati što je to
  4. Miriši mi nešto jako iskrivljeno i neugodno
  5. Mogu dosta dobro identificirati miris
  6. Jasno i precizno prepoznajem i osjećam intenzivni miris

Rezultate treba bilježiti nakon svake samoprocjene, najbolje svaki dan ujutro i navečer. Trening i provodimo kako bismo opetovanim udisanjem lako prepoznatljivih mirisa povratili memoriju osjeta mirisa.

Kako biramo ulja za olfaktorni trening?

Ako koristimo metodu Mayo-klinike, javno objavljenu i dostupnu zainteresiranoj široj javnosti, preporuka je nabaviti i upotrijebiti 4 različita eterična ulja visoke kvalitete i poznatog kemijskog sastava. Ulja biramo prema vlastitim preferencijama po ključu čega bismo se najlakše mogli prisjetiti uz neku asocijaciju na situacije ili predmete. Pri tom je važno da 4 ulja ne budu međusobno slična (npr smreka, jela, bor ili limun, naranča, mandarina), već da se ulja odaberu iz različitih razreda: npr. cvjetnih, citrusnih, začinskih, drvenih, zeleno-biljnih mirisa.

Koje su moguće kombinacije eteričnih ulja?

Neke od mogućih kombinacija prikazane su u tablici:

Mirisni razred

CVJETNI

CITRUSNI

ZAČINSKI

DRVENI

ZELENI

Ulje 1

Ruža

Limun

Cimet

Sandalovina

Metvica

Ulje 2

Lavanda

Naranča

Klinčić

Čempres

Eukaliptus

Ulje 3

Jasmin

Mandarina

Ginger

Bor

Kajeput

Ulje 4

Ylang-Ylang

Litsea

Anđelika

Jela

Kadulja

Ulje 5

Geranija

Grejpfrut

Ružmarin

Smreka

Bosiljak

Kako glase upute za provođenje treninga?

  • Nakapamo 2-3 kapi pojedinog eteričnog ulja na rupčić, kamenčić, blazinicu ili kompresu
  • Udišemo miris 20-30 sekundi, brzim, plitkim i kratkim udisajima (njuškanjem)
  • Tijekom udisanja vizualiziramo asocijacije na miris radi lakšeg prisjećanja (npr. Lavanda – bakin ormar, Metvica-pasta za zube, Limun – cijeđena limunada, torta od limuna, Klinčić – božićni kolačić, kuhano vino)
  • Opustimo se i duboko udišemo nakon svakog mirisa najmanje 20 sekundi
  • Ponovimo metodu za svako eterično ulje
  • Ponavljamo proces 2 x dnevno (ujutro nakon buđenja i prije spavanja) u trajanju od 3-4 tjedna
  • Bilježimo napredak u numeričku tablicu

Kada možemo očekivati prve rezultate?

Bez obzira jesmo li trening za povrat mirisa započeli odmah kada se javio ili tek nakon nekoliko mjeseci, prva nam iskustva pokazuju da se osjet mirisa pojavljuje u većini slučajeva već nakon nekoliko dana, a u periodu 3-4 tjedna možemo očekivati u nekih pacijenata i potpuni povrat osjeta mirisa. Neke mirise ćemo osjetiti ranije, ovisno o sposobnosti prisjećanja. Tako se limun i metvica primjerice mogu prepoznati već nakon nekoliko dana, a lavanda i ruža nešto kasnije.

Želimo vam puno uspjeha i upornosti, te brzi oporavak osjeta mirisa i okusa!

Odaberi svoju kombinaciju eteričnih ulja!

Doc. dr. sc.  Arijana Meštrović, MPharm, FFIP

Skupljajte bodove bez kartice

Preuzmite Pablo aplikaciju i ostvarite brojne pogodnosti i uštede.

Svaka kupnje iznad 80 kuna (10,61 €) donosi vam 1 bod na 10 potrošenih kuna (1,33 €). Popust možete koristiti već kod sljedeće kupnje u Pablo ljekarni i webshopu.

Više o programu vjernosti

Prijavi se na newsletter i ostvari 10% popusta na prvu kupovinu.