Početna Pablog Moje zdravlje Magnezij i njegova uloga u organizmu

Moje zdravlje

Magnezij i njegova uloga u organizmu

Imate grčeve u mišićima? Moguće je da vašem organizmu nedostaje magnezij.

Svi članci
Datum objave: 10.10.2018.
Magnezij je neophodan za održavanje funkcije mišića i živaca, za podršku imunosnom sustavu, energetskom metabolizmu, metabolizmu ugljikohidrata i sintezi proteina. Primjenjuje se u prevenciji i liječenju astme, hipertenzije, moždanog udara i za regulaciju glukoze u krvi.
Ima važnu ulogu u mineralizaciji kostiju i smanjenju agregacije trombocita u krvi. Magnezij je prisutan u svim tkivima, a najviše ga ima u kostima. Sudjeluje u više od 300 biokemijskih reakcija u organizmu. Minerali se ne mogu sintetizirati u organizmu pa je nužno unositi ih putem hrane, pića ili dodataka prehrani.

Grčevi u mišićima

Uslijed niskih razina magnezija može doći do umora, trnaca u šakama i stopalima, grčeva u mišićima, dezorijentiranosti, konvulzija, omaglica i povećanog broja otkucaja srca. Grčevi u nogama su kontrakcije mišića koje mogu trajati od nekoliko sekundi do nekoliko minuta. Često se javljaju kod osoba starije životne dobi ili mogu biti povezani s pojedinim stanjima poput trudnoće. Kod sportaša, zbog napora i jakog znojenja, dolazi do većeg gubitka magnezija i javljaju se snažni grčevi mišića.

Migrena i glavobolje

Istraživanja su pokazala da osobe s tenzijskom glavoboljom i migrenom imaju manjak magnezija. Nužan je za elastičnost krvnih žila, opušta mišiće, utječe na normalizaciju rada živčanog sustava i potiče san, što sve djeluje na smanjenje čimbenika koji mogu dovesti do glavobolje.

Dijabetes

Magnezij utječe na metabolizam inzulina i potpomaže održavanju normalne razine šećera u krvi. Bitan je za normalno lučenje inzulina iz beta stanica gušterače i nužan je za normalno djelovanje inzulina.

Stres

Manjak magnezija ima važnu ulogu u nastanku depresije i anksioznosti. Primjena visokih doza magnezija, cinka i kalcija značajno smanjuje tugu, žalost i anksioznost.

Magnezij i vitamini

Učinak magnezija se može pojačati dodatkom određenih vitamina B skupine. Vitamin B6 (piridoksin) u kombinaciji s magnezijevim solima dovodi do smanjenja tipičnih neugodnih simptoma prije menstruacije, smanjuje otok nogu i nadutost u trbušnoj šupljini. Vitamin B9 (folna kiselina) u kombinaciji s vitaminima B6, B12 i magnezijem, pretvorbom u jetri u svoj aktivni oblik, doprinosi eritrocitopoezi i normalnom razvoju neuralne cijevi tijekom embrionalnog rasta i prevenira neurološke bolesti u starijoj životnoj dobi.

Manjak magnezija

Postoje posebna stanja koja zahtijevaju dodatni unos magnezija. Prije svega to se odnosi na preveliki gubitak magnezija u pojedinim zdravstvenim stanjima kao što su alkoholizam, stres, bolesti probavnog sustava s povraćanjem, proljevom, crijevnim ili žučnim fistulama. Nedostatak magnezija povezuje se s kroničnim bolestima poput migrene, Alzheimerove bolesti, kardiovaskularnih bolesti i šećerne bolesti tipa 2. Manjak magnezija očituje se i povećanom živčanom podražljivošću, može uzrokovati nesanicu, anksioznost i češće napadaje spomenutih bolesti. Starenje utječe na manjak magnezija te može doći do smanjene memorije kod starijih osoba, neurodegenerativnih bolesti i smanjene snage mišića. Adekvatni unos magnezija iznosi 350 mg dnevno za muškarce odnosno 300 mg dnevno za žene (EFSA, 2015). Kod teškog manjka magnezija doza iznosi i do 800 mg na dan. Magnezij može stupati u interakcije s nekim lijekovima (tetraciklinima, penicilinima) i preporučuje se uzimati ga odvojeno od lijeka, s razmakom od dva sata.
 
Dietpharm Magnezij šumeći ili direkt potražite u Pablo webshopu. 

Skupljajte bodove bez kartice

Preuzmite Pablo aplikaciju i ostvarite brojne pogodnosti i uštede.

Svaka kupnje iznad 80 kuna donosi vam 1 bod na 10 potrošenih kuna. Popust možete koristiti već kod sljedeće kupnje u Pablo ljekarni i webshopu.

Više o programu vjernosti

Prijavi se na newsletter i ostvari 10% popusta na prvu kupovinu.