Aktualno

Aktualnosti i novosti iz svijeta zdravlja i vitalnosti

Proljetni umor

Razdražljivost, nedostatak koncentracije, pad imuniteta, nezainteresiranost za posao i slobodne aktivnosti također se mogu naći na listi simptoma proljetnog umora.

Što učiniti kada u proljeće sve osim vas pršti energijom?

Umor, bezvoljnost i pospanost samo su neki od simptoma proljetnog umora. Razdražljivost, nedostatak koncentracije, pad imuniteta, nezainteresiranost za posao i slobodne aktivnosti također se mogu naći na listi simptoma proljetnog umora. Radi se o prolaznom poremećaju raspoloženja koji nastaje zbog nemogućnosti organizma da se prilagodi promjenama u prirodi kao što su nagli rast temperature, promjena sastava zraka, veća izloženost suncu.

Nakon duge, hladne i oblačne zime, organizam s prvim toplim danima doživljava svojevrstan šok i potrebno mu je neko vrijeme da se adaptira na nove uvjete. Zbog toga proljetni umor jače pogađa ljude koji puno rade, slabo se kreću, nekvalitetno se hrane,  provode malo vremena na svježem zraku i skloni su meteoropatskim tegobama. S obzirom da su simptomi proljetnog umora slični kao i kod nekih kliničkih bolesti (primjerice depresije ili anemije), ako potraju duže vrijeme neizostavno se obratite svom liječniku. U svim ostalim slučajevima, pomoći će vam nekoliko jednostavnih trikova.

 

Prehrana
Vitamini i minerali su vaši najbolji saveznici u borbi protiv proljetnog umora. Vitamin C ojačat će vaš imunološki sustav kako bi se uspješno obranio od proljetnih viroza i prehlada. Vitamini B kompleksa dobri su za vaš živčani sustav, a u prirodi se nalaze u zelenom lisnatom povrću , crvenom mesu (posebice jetri) i u mahunarkama. Oni će također pomoći organizmu pri proizvodnji melanina kojim se tijelo prirodno štiti od štetnih UV-zraka. Pojačajte i unos hrane koja sadrži željezo –  poput cikle, radića, crvenog kupusa i crvenog mesa.
Dobra probava temelj je zdravog organizma – da biste je pokrenuli, započnite dan šalicom tople vode ili čaja u koji možete dodati malo đumbira. Crijevnu floru ojačat ćete fermentiranim mliječnim proizvodima poput jogurta ili kefira, a dobra alternativa su i probiotički pripravci.  S dolaskom toplijeg vremena metabolizam se prirodno usporava, pa jedite manje i lakše obroke kako ne biste trošili dodatnu energiju na probavljanje. Potrudite se tijekom dana popiti dovoljno vode – dokazano je da je dehidracija jedan od najčešćih uzročnika glavobolje.

 

Tjelovježba
Iako to zvuči paradoksalno – kretanje je najbolji način da pobijedite proljetni umor. Što više budete svoje tijelo izlagali sunčevim zrakama, to će se ono lakše prilagoditi proljeću. Naravno, kada ste umorni i bezvoljni, teško se natjerati na bilo kakvu aktivnost, zato je najbolje da imate saveznike – dogovorite se s prijateljima za laganu šetnju ili neku drugu aktivnost u prirodi. Iskoristite pauzu za ručak da biste prošetali po parku ili dio puta do posla prijeđite pješice.

 

Njega tijela
Osim iznutra, pomognite svome tijelu i izvana. Započnite dan tuširanjem tijekom kojega postupno smanjujte temperaturu vode do granice neugode. Nakon toga se dobro istrljajte ručnikom, što će pomoći vašem tijelu da se prokrvi i probudi. Koristite kozmetičke preparate na bazi citrusa jer oni svojim mirisom podižu energiju i razbuđuju. Ako možete, priuštite si masažu ili posjetite frizera – i male promjene osvježit će vaš izgled i pomoći vam da se osjećate bolje.

Pobjedite proljetni umor uz odabrane preparate