Savjetovalište

Potražite stručne savjete Pablo ljekarnika

Top 5 namirnica bogatih vitaminima

Osim vitamina D i K koji se mogu sintetizirati u ljudskom tijelu, ostali se vitamini mogu dobiti unosom odgovarajuće hrane.

Vitamini, poznati i pod nazivom mikronutrijenti, skupina su esencijalnih organskih spojeva koji su neophodni za zdravlje jer sudjeluju u velikom nizu biokemijskih procesa nužnih za normalno funkcioniranje organizma, poput rasta, razvitka i reprodukcije.

Limun

Limun je prepun vitamina i minerala. Sadrži vitamine C, A, B1, B6, bioflavonoide, pektin, folnu kiselinu, kalij, kalcij, magnezij, fosfor, mangan. Zbog svoga sastava djeluje kao prirodni antiseptik, antioksidans i pomaže u održavanju jetre. Osim toga, može spriječiti pojavu gripe i prehlade. Osobito je dobar u čišćenju organizma, ali se koristi i kao ekološko sredstvo za čišćenje kuće.

Naranča

Naranče sadrže vitamine C, B1, B9 i A, zatim kalij, kalcij i prehrambena vlakna. Jedna naranče na dan osigurat će vam preporučenu dnevnu dozu vitamina C koji može preventivno djelovati na zdravlje.

Kelj

Kelj sadrži vitamine C, A, K, B6, zatim magnezij, kalij, mangan, kalcij, fosfor i bakar. Sadrži i visok udio prehrambenih vlakana. Kelj obiluje fitokemikalijama, luteinom i zeaksantinom, koje sprečavaju djelovanje štetnih slobodnih radikala.

Mrkva

Bogata je beta karotenom, vitaminima K, C, E i vitaminima B1, B2, B3, B6. Sadrži i fosfor, kalij, mangan i molibden. Pomaže u očuvanju dobroga vida. Mrkva je poznata po tome što obiluje brojnim antioksidansima.

Riba

Plava riba poput srdele, lososa, tune i skuše obiluje visokokvalitetnim mastima (omega-3 masne kiseline). Osim toga, izvor je vitamina B12 i vitamina D. Preporučuje se ribu konzumirati barem dva puta tjedno, jednom masnu, plavu ribu, a jednom bijelu ribu.