Aktualno

Aktualnosti i novosti iz svijeta zdravlja i vitalnosti

Top 5 namirnica bogatih vitaminima

Osim vitamina D i K koji se moraju sintetizirati u ljudskom tijelu, ostali se vitamini mogu dobiti unosom odgovarajuće hrane.

Vitamini, poznati i pod nazivom mikronutrijenti, skupina su esencijalnih organskih spojeva koji su neophodni za zdravlje jer sudjeluju u velikom nizu biokemijskih procesa nužnih za normalno funkcioniranje organizma, poput rasta, razvitka te reprodukcije.

Limun

Limun je prepun vitamina i minerala. Sadrži vitamine C, A, B1, B6, bioflavonoide, pektin, folnu kiselinu, kalij, kalcij, magnezij, fosfor, mangan. Zbog svoga sastava djeluje kao prirodni antiseptik i antioksidans te pomaže u održavanju jetre. Osim toga, može spriječiti pojavu gripe i prehlade. Osobito je dobar u čišćenju organizma, ali se koristi i kao ekološko sredstvo za čišćenje kuće.

Naranča

Naranče su bogate vitaminima C, B1, B9 i A, kalijem, kalcijem i vlaknima. Preporučuje se konzumacija jedne naranče na dan jer ona sadrži preporučenu dnevnu dozu vitamina C koji može preventivno djelovati na zdravlje.

Kelj

Kelj je bogat vitaminima C, A, K i B6 te sadrži magnezij, kalij i mangan, a odličan je dobar izvor tiamina, kalcija, fosfora i bakra. Sadrži vrlo malo masti te je stoga i broj kalorija vrlo nizak, ali zato obiluje nutrijentima. Kelj je idealna namirnica za sve tipove prehrane.

Mrkva

Bogata jw beta karotenom te vitaminima K, C, E i vitaminima B1, B2, B3, B6. Sadrži folnu kiselina, fosfor, kalij, mangan i molibden. Pomaže u očuvanju dobroga vida i može smanjiti kratkovidnost, najčešće kod male djece. Mrkva je poznata po tome što obiluje brojnim antioksidansima.

Riba

Riba obiluje vitaminom D, a to se osobito odnosi na masne ribe poput, sabljarke, lososa i skuše. Također, vitamin B12 koji se smatra vrlo važnim za ljudsko zdravlje nalazi se u morskim plodovima, osobito u kuhanim školjkama.